1 maand niet wonen op de oude boomgaard

Gedoogbeleid, Gemeente, handhaving
Nieuwsberichten
Plaats reactie
kamper
Berichten: 4
Lid geworden op: 26-06-2012 14:00

1 maand niet wonen op de oude boomgaard

Bericht door kamper » 12-11-2012 18:21

Geachte leden van gemeenteraad
 
Hierbij stuur ik u in het algemeen deze mail,omtrent de omstandige heden op de oud oude boomgaard.
Ik heb veel van de fractie voorzitters aan de telefoon gehad,van diverse partijen ,waarvan sommigen niet op de hoogte waren wat er zich afspeelt op de oude boomgaard.
Via de persvoorlichter van de gemeente is er uitgelekt dat wij als bewoners er een maand niet gewoond mag worden,
dit is mede gedeeld aan de redactie van de telegraaf. 
Ook heb ik vernomen dat er een misverstand is over het verhuren aan mensen van buiten af wat betreft de gevraagde huur voor woonruimte van een chalet.
Soms werd er een huur gevraagd van 750 euro all in en dat betekend gemeubileerd .gestoffeerd,gas licht en water.
Vaak is deze prijs gezien de omstandigheden normaal,mede de hypotheek welke de eigenaren nog afdragen elke maand ,park kosten en ozb belasting.
Uitgaande dat veel eigenaren toen het chalet werd aangeschaft 100% hypotheek moesten nemen,vaak jongeren die geen huis van de gemeenten konden krijgen nog of gescheiden mensen welke het een uitkomst was omdat ze op straat stonden.
van sommige weet ik dat ze 550 euro kwijt zijn aan hypotheek en geen aftrek meer krijgen omdat ze een ander huis hebben gekocht,en dan maar twee jaar recht hadden op de dubbele hypotheek aftrek.
De park lasten zijn 40 euro per maand en dan nog de ozb belasting komt dan neer op 630 euro,wanneer er iets stuk gaat aan je cv of chalet moet je dit maken en dan is de winst niet erg groot.
Eigenaren verhuren het uit noodzaak mede omdat ze met twee hypotheken zitten,de meeste zouden graag van dat chalet af willen ,60 % staat dan ook te koop nu ,waar wij in 2005 ,105 000 euro voor hebben moeten neertellen is nu dus volgens woz waarde 82 000 waard geworden .
Mensen die huren, krijgen huursubsidie en gelukkig heeft de huurders commissie alles goed gekeurd.dank zei het ingrijpen van ons parkbelang en de media heeft de belasting`s dienst alles terug gedraaid en natuurlijk ook de brief van Burgemeester Cornelissen aan de belasting.
Op het park zitten veel mensen die geen woonruimte kunnen krijgen ,wel ingeschreven maar voor de meeste zal dat nog een aantal jaren duren voordat er beschikbare woonruimte is.
Vaak gescheiden mensen met kinderen welke een toevlucht zoeken naar ons park,radeloze mensen die op staat stonden anders
ik klets niet want ik was er een van.
Volgens sommige mensen is dat al meer dan 20 jaar zo alleen op de oude boomgaard het oude gedeelte.
Als ik naar mijzelf kijk,dan kan ik geen kant op,het geld wat ik had naar mijn scheiding heb ik in dit chalet gestopt waardoor ik nooit in aanmerking kan komen voor een huursubsidie,ik heb een wao uitkering en heb een kleine hypotheek moeten nemen om dit te kopen en graag zou ik het verkopen weer maar geen mens die dit nog wil mede omdat het zwaard van damocles  boven ons hoofd hangt,maar ook geen bank die nog geld leent.
Ook mijn buurman van 75 heeft zijn huis moeten verkopen omdat hij het onderhoud niet meer kon betalen ,hij woonde in de dorps straat in noord scharwoude en was blij met deze woning ,alles gelijkvloers geen trappen meer op want dat kan hij niet meer.
Als de gemeente doorzet naar het beleid ,dan komen vele mensen in de problemen want laten wij eerlijk zijn,wie wil er iets huren als je er een maand uit moet ,ziet u uzelf al in januari uw boeltje oppakken en denken dag huis tot over een maand dag beestjes ik kan jullie even niet meenemen?
Mijn hart huilt ik dacht na mijn scheiding gevonden te hebben waar ik naar zocht ,rust en vrede mijn eigen huisje,mijn eigendom
ook denk ik aan de financiële gevolgen voor mijn mede bewoners ,hoe gaat dat aflopen en als de huisjes niet meer verhuurd worden, krijgen we dan alle tijdelijke werknemers uit het Oostblok hier en bij een maand leegstand inbraken ,dit gebeurd namelijk ook op andere parken,dus alle huisraad zal mee genomen worden en ja waarheen dan????
Ik zou veel meer kunnen schrijven,maar denk eens na als het uzelf betrof of u familie.
 
Ik zou graag willen dat er goed over nagedacht word over de gevolgen welke er zijn en de impact voor ons alle wij houden ons hart vast ik wist dat 2012 een slecht jaar zou worden ,maar niet op deze manier,kerst zal dit jaar een andere zienswijze geven dan ik had verwacht.
Kamper for life!

radionh
Berichten: 5
Lid geworden op: 12-11-2012 20:00

Niet wonen

Bericht door radionh » 12-11-2012 20:04

Dit is bij ons in brabant ook gebeurt

Plaats reactie