Onrust over arbeidsmigranten op Ommer recreatiepark

Gedoogbeleid, Gemeente, handhaving
Nieuwsberichten
Plaats reactie
jan
Berichten: 14
Lid geworden op: 08-03-2012 17:27

Onrust over arbeidsmigranten op Ommer recreatiepark

Bericht door jan » 16-06-2014 22:24

OMMEN - Eigenaren van bungalows op landgoed De Lindenbergh hebben een petitie gestuurd naar de gemeente Ommen. Sinds enkele weken worden enkele bungalows op het recreatiepark bewoond door arbeidsmigranten.

Aan de Vereniging van Eigenaren van het park is geen toestemming gevraagd, terwijl in de ledenvergadering is vastgesteld dat de bungalows niet aan die doelgroep verhuurd mogen worden. Voor Foekje Goodsell-Boschma is het dubbel wrang. Zij woonde tot twee jaar geleden op het park. Onder dreiging van dwangsommen moest ze een nieuwe woning kopen. "Sindsdien verhuur ik de woning aan recreanten. Dat gaat goed, maar ik vrees het ergste voor de inkomsten." Ook makelaar Mike van de Biezenbos van VDB Vastgoed maakt zich zorgen. Hij heeft momenteel zes woningen op het park in de verkoop. "De waarde is de afgelopen jaren al flink gedaald." Klaas-Jan Boessenkool, directeur van Reggestroom Projectontwikkeling en eigenaar van 24 van de 95 recreatiewoningen op het park, ontkent dat er tegen de regels in verhuurd wordt. "Wij laten de verhuur verzorgen door Hogenboom Vakantieparken. De bewoners huren voor korte perioden. Dat de huurders uit Oost-Europa komen is in mijn ogen bijzaak." Met een petitie, ondertekend door bijna twintig bewoners van recreatiewoningen van Landgoed De Lindenbergh, wordt bij de gemeente aandacht gevraagd voor de huisvesting van buitenlandse werknemers op het park. Lambert en Willemien Likkel wonen al twaalf jaar op het park. "Wij hebben een gedoogbeschikking. We wonen hier prachtig. Maar als het park overgenomen wordt door arbeidsmigranten, verandert alles", denkt Willemien. Foekje Goodsell-Boschma vreest een herhaling van de problemen die ze heeft gehad op bungalowpark 't Reggehuus in Ommen. "Daar was ik indertijd gaan wonen bij mijn moeder en later heb ik de woning van haar geërfd. Maar door de overlast van de buitenlandse bewoners, heb ik het huis moeten verkopen. De waarde was enorm gekelderd." Wethouder Ilona Lagas begrijpt dat er onrust is ontstaan op landgoed De Lindenbergh. "We weten ervan en houden de situatie in de gaten. Het is jammer dat de situatie nu zo is, maar voor zover ons nu bekend is, worden de woningen op normale wijze verhuurd via een professionele organisatie."


http://www.destentor.nl/regio/ommen/onr ... -1.3841102

Plaats reactie