Illegale bewoners Camping Anloo moeten vertrekken

Gedoogbeleid, Gemeente, handhaving
Nieuwsberichten
Plaats reactie
ingrid
Berichten: 21
Lid geworden op: 12-03-2012 20:48

Illegale bewoners Camping Anloo moeten vertrekken

Bericht door ingrid » 13-10-2013 03:45

Illegale bewoners Camping Anloo moeten vertrekken

De gemeente Aa en Hunze gaat permanente bewoning op recreatieparken hard aanpakken. Te beginnen op Camping Anloo, waar relatief veel mensen illegaal wonen. Wie een huisje op deze camping heeft moet uiterlijk 1 januari 2015 een ander hoofdadres hebben opgegeven bij de gemeente. Wie dat niet heeft gedaan, moet vertrekken, aldus burgemeester Eric van Oosterhout. Later volgen nog 3 of 4 andere recreatieparken in Aa en Hunze.

De gemeente heeft gisteravond een besloten informatiebijeenkomst gehouden op Camping Anloo. Daar kwamen meer dan 200 bewoners op af. De aankondiging dat er nu echt wordt opgetreden maakte veel emoties los.

De burgemeester benadrukt dat er nog wel wordt gekeken naar schrijnende gevallen. Die worden de komende twee maanden in kaart gebracht. Echte schrijnende gevallen worden niet aangepakt. Maar volgens Van Oosterhout zal er over twee maanden nog steeds een grote groep illegale bewoners overblijven. Zij krijgen dan nog een jaar de tijd om iets te doen.

Misleid
Van Oosterhout heeft gisteravond na de bijeenkomst al veel verhalen te horen gekregen. Zo voelen mensen zich misleid door de eigenaar van de camping en hypotheekverstrekkers, maar ook door de gemeente zelf, die jarenlang gewacht heeft met het handhaven van het beleid. Want permanente bewoning op recreatieparken is al vele jaren verboden, maar tot nu toe trad de gemeente niet op.

Dat dat nu wel gebeurt is een wens van de gemeenteraad, die het eerder afgesproken beleid nu ook uitgevoerd wil zien. Bovendien is er op Camping Anloo van alles mis met de brandveiligheid in en om de huisjes.

Andere parken
Maar het blijft niet bij Camping Anloo alleen; ook andere parken in de gemeente kunnen eerdaags een besloten bijeenkomst verwachten, waarop kenbaar zal worden gemaakt dat illegale bewoners een jaar de tijd hebben om hun biezen te pakken of om op een ander hoofdadres te gaan wonen.

Welke dat zijn en of de Houtwal in Gieten (of Ravijnzicht danwel de Eexterkoele) daar ook bij horen, wil Van Oosterhout nog niet zeggen. 'We gaan nu eerst Camping Anloo aanpakken en daarna bepalen we welke parken volgen. Maar als ik illegaal in een recreatiewoning in Aa en Hunze zou wonen, op welk park dan ook, zou ik me nu wel even flink achter de oren krabben en actie ondernemen', aldus Van Oosterhout. 'En als een recreatieparkbewoner zich afvraagt: 'Waar moet ik dan heen?' dan is mijn antwoord: dat geldt voor iedere burger van Nederland. Iedereen zoekt een legale plek om te wonen en onderneemt daarin actie als het nodig is.'






http://www.hartjegieten.nl/nieuws/419-a ... parken-aan

Plaats reactie