bericht telegraaf 27-6-2012 : Fiscus eist huurtoeslag

Gedoogbeleid bewoning en bouwaanvragen
Plaats reactie
sandra
Berichten: 52
Lid geworden op: 19-06-2012 20:25

bericht telegraaf 27-6-2012 : Fiscus eist huurtoeslag

Bericht door sandra » 27-06-2012 09:31

Fiscus eist huurtoeslag vakantiewoningen terug

Oudkarspel - De gemeente Langedijk is ernstig in verlegenheid gebracht door de financiële nood van vele tientallen huurders van bungalows op recreatiepark d’Oude Boomgaard in het Noord-Hollandse Oudkarspel.



Zij moeten opeens duizenden euro’s aan huurtoeslag terugbetalen aan de fiscus omdat wonen in een vakantiehuis geen recht geeft op de subsidie. De bewoners voelen zich lelijk in hun hemd gezet door de gemeente omdat de situatie van permanente bewoning jarenlang is gedoogd en ambtenaren hebben verteld dat ze zonder problemen huurtoeslag konden aanvragen.

Vluchtroute

De brief van de Belastingdienst viel deze maand dan ook rauw op hun dak. Velen zochten hun toevlucht tot het vakantiepark na een scheiding of andere privéproblemen. Ze zien zich voor grote problemen gesteld nu ze ieder duizenden euro’s moeten inleveren over de afgelopen jaren.

Op straat

Alleenstaande moeder Ilona Holzmann vreest het ergste: „Ik moet over 2011 een kleine vierduizend euro terugbetalen. Dat kan ik niet ophoesten. Niemand! Ik word op deze manier gewoon op straat gezet met mijn kind van acht maanden.”

bron : http://www.telegraaf.nl/overgeld/belast ... rug__.html

Plaats reactie